Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/8334
Título: 
A ‘formação do professor’ e seus sentidos em 23 Anos do Bolema: 1985-2007
Título alternativo: 
Teacher Education and its Meanings over 23 Years of Bolema: 1985-2007
Autor(es): 
Instituição: 
  • Universidade Estadual de Londrina (UEL)
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Universidade de São Paulo (USP)
ISSN: 
0103-636X
Resumo: 
We present results of research aiming to identify and analyze the meanings of teacher education in papers published over 23 years of Bolema, from 1985 to 2007. Specifically, we analyzed what the authors of the articles understood as teacher education and how they approached it in their projects, research, and interventions. We found that teacher education is characterized: by means of the definition of teacher education, its objectives and functions; from what is expected of the teacher at the end of the education process; from the disciplinary and/or pedagogical contents proposed in courses; from the practical activities proposed; through suggestions of courses and their curricular structures; from reflections on its limitations and possibilities.
Data de publicação: 
1-Jan-2009
Citação: 
Bolema-mathematics Education Bulletin-boletim de Educacao Matematica. Rio Claro: Unesp-dept Mathematica, v. 22, n. 34, p. 209-236, 2009.
Duração: 
209-236
Publicador: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP), Departamento de Matemática
Palavras-chaves: 
  • Journals
  • Bolema
  • Teacher Formation
  • Textual Analysis
  • Content Analysis
Fonte: 
http://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/3305
Endereço permanente: 
http://hdl.handle.net/11449/8334
Direitos de acesso: 
Acesso aberto
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/8334
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.