You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/8342
Title: 
Imagens em avalia-ação: uma pesquisa-ação sobre o uso de matérias televisivas em aulas de educação física
Other Titles: 
Images in evalua(c)tion: research-action on the use of television programs in physical education classes
Author(s): 
Betti, Mauro
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0104-4060
Abstract: 
  • O objetivo desta investigação foi elaborar e experimentar procedimentos avaliativos que buscaram acessar as aprendizagens propiciadas em aulas de Educação Física que se valeram de matérias televisivas. A metodologia utilizada foi a pesquisa-ação. Concluiu-se que os alunos aprofundaram sua percepção e entendimento sobre o tema desenvolvido nas aulas (exclusão/discriminação); que as estratégias utilizadas contemplaram uma avaliação integrada ao processo de ensino e aprendizagem; e que o uso da matéria televisiva escolhida deu-se de forma integrada ao processo, caracterizando-se como imprescindível para o seu desenvolvimento.
  • The goal of this research was to elaborate and experiment evaluation procedures that sought to access the learning offered in Physical Education classes which made use of TV programs as matter and teaching strategy. The methodology used was the research-action. The conclusion was that the students deepened their perception and understanding on the topic developed at classes (exclusion/discrimination); that the strategies used concerned an integrated evaluation in the process of teaching and learning; and that the use of the TV program chosen was essential for their development.
Issue Date: 
1-Jan-2010
Citation: 
Educar em Revista. Setor de Educação da Universidade Federal de Uberlândia (UFU), n. spe2, p. 137-152, 2010.
Time Duration: 
137-152
Publisher: 
Universidade Federal de Uberlândia (UFU), Setor de Educação
Keywords: 
  • Educação Física escolar
  • mídia
  • televisão
  • avaliação
  • pesquisa-ação
  • physical education
  • media
  • television
  • evaluation
  • research-action
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0104-40602010000500008
URI: 
http://hdl.handle.net/11449/8342
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/8342
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.