Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/8592
Título: 
Um Ensaio Sobre História Oral e Educação Matemática: pontuando princípios e procedimentos
Título alternativo: 
An Essay About Oral History and Mathematical Education: setting principles and procedures
Autor(es): 
Instituição: 
  • Univ Reg Blumenau
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0103-636X
Resumo: 
Recently, we can perceive an intensification of assignments developed into Mathematical Education with the use of oral history as a research methodology. In this article, facing the living experiences during the preparation of our Phd tasks and later, when we had the role of advisors of scientific papers and of Postgraduate students in their researches also using the same methodology, we discussed the implication of ethics, mathematical education and oral history. Furthermore, we enunciated possibilities of the posture of the researcher before interviews, texts and iconography - photos and several images-provided by collaborators of our projects on Oral history and Mathematical Education.
Data de publicação: 
1-Jan-2008
Citação: 
Bolema-mathematics Education Bulletin-boletim de Educacao Matematica. Rio Claro: Unesp-dept Mathematica, v. 21, n. 30, p. 47-61, 2008.
Duração: 
47-61
Publicador: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP), Departamento de Matemática
Palavras-chaves: 
  • Oral history
  • Mathematical Education
Fonte: 
http://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1787
Endereço permanente: 
http://hdl.handle.net/11449/8592
Direitos de acesso: 
Acesso aberto
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/8592
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.