You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/8797
Title: 
Didática no curso de pós graduação: uma contribuição para a transformação do fazer docente na universidade
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade de São Paulo (USP)
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0103-863X
Abstract: 
  • Trata-se do relato de uma experiência desenvolvida em cursos de pós-graduação, sobre o processo de investigação e desenvolvimento de um programa para a disciplina Didática Geral. Descreve: 1) o objetivo - transformação do fazer docente na Universidade; 2) o conteúdo - fundamentos teóricos do ensino superior e planejamento de ensino; 3) o método - tomada de consciência e micro-aulas. 4) a avaliação - diagnóstica, formativa e somativa.
  • This paper describes the research and development process of a teaching plan for a post - graduate course called General Teaching Methods. The following items are presented: 1) the purpose - changing College ways of teaching; 2) the content - theoretical foundations of College teaching methods and teaching planning; 3) the ways of teaching - awareness and micro-classes; and 4) the evaluation-diagnostic, formative and summative.
Issue Date: 
1-Aug-1991
Citation: 
Paidéia (Ribeirão Preto). Universidade de São Paulo, Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Ribeirão Preto, n. 1, p. 39-51, 1991.
Time Duration: 
39-51
Publisher: 
Universidade de São Paulo (USP), Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Ribeirão Preto
Source: 
http://www.scielo.br/scielo.php?pid=S0103-863X1991000100006&script=sci_arttext
URI: 
http://hdl.handle.net/11449/8797
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/8797
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.