You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/101605
Title: 
Esquizoanálise, subjetividade e educação
Author(s): 
Estácio Neto, Francisco
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Sponsorship: 
Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)
Abstract: 
  • Este trabalho trata da produção da subjetividade no contexto escolar em uma perspectiva histórica, com ênfase na produção da subjetividade no mundo contemporâneo, analisando os desafios da educação escolar face a estas novas configurações subjetivas, tendo na Esquizoanálise o suporte para o entendimento e intervenção educacional. Analisa para tanto a produção da subjetividade no trabalho, na escola, nas redes e movimentos sociais e detalha os principais conceitos da Esquizoanálise relacionados ao espaço educacional.
  • This work deals with the production of subjectivity on the school context in a historical perspective, with emphasis on the production of subjectivity in the contemporary world, examining the challenges of education with these new subjective settings, having in Schizoanalysis the support for understanding and educational intervention. Analyzes for such the production of subjectivity at work, at school, on the networks and social movements and details the main concepts of Schizoanalysis related to educational space.
Issue Date: 
17-Dec-2009
Citation: 
ESTÁCIO NETO, Francisco. Esquizoanálise, subjetividade e educação. 2009. 140 f. Tese (doutorado) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, 2009.
Time Duration: 
140 f.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Educação
  • Subjetividade
  • Escolas
  • Esquizoanálise
  • Schizoanalysis
  • Subjectivity
  • Education and School
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/101605
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.