Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/106927
- Title:
- Os Erros no Processo Ensino/Aprendizagem em Matemática
- The Mistakes in the Mathematical Learning/Teaching Process
- Félix Correia, Carlos Eduardo
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1981-8106
- O objetivo deste artigo é contribuir com os questionamentos acerca do ensino da Matemática nas séries iniciais do ensino fundamental apresentando um “olhar” diferente e positivo aos erros em Matemática dos alunos no sentido em que os mesmos possam ser tomados como recurso metodológico e re-orientador da prática pedagógica por parte dos professores. Para tanto, este artigo apresenta uma fundamentação teórica sobre o erro, perpassando por uma breve incursão histórica acerca das pesquisas envolvendo essa temática no mundo e aponta quando esse tema começou a ser tratado no Brasil. Aborda também a questão da cultura avaliativa que acomete os professores e os agentes escolares. Palavras-chave: Erros em Matemática; Avaliação em Matemática; Prática Pedagógica.
- The aim of this paper is to contribute with the questions about the Mathematical learning/teaching process at elementary school presenting a positive point of view from the pupil’s mathematical mistakes in sense that the ones could be take as a methodological recourse and as a guide of the pedagogical practice by the teachers. So, this paper presents a theoretical study about the mistakes, passing by a brief historic about the researches involving this theme around the world and point since when this theme have been studding in Brazil. Deals also with a valuation culture attacked by the teachers and the school agents. Key-words: Mathematical Mistakes; Mathematical Valuation; Pedagogical Practice.
- 5-May-2010
- Educação: Teoria e Prática, v. 20, n. 34, 2010, p. 169.
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Educação - Educação Matemática
- Erros em Matemática
- Avaliação em Matemática
- Prática Pedagógica.
- educação matemática
- http://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2849
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/106927
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.