You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/106939
Title: 
As Terminologias Especializadas como Ferramentas para Novos Indicadores em Educação
Other Titles: 
The Specialized Terms as Tools for New Indicators in Education
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Universidade de Marília (UNIMAR)
ISSN: 
1981-8106
Abstract: 
  • Neste texto apontamos a importância dos estudos terminológicos para identificação, construção, leitura e interpretação de novos indicadores de ciência e tecnologia, pertinentes às novas demandas sociais. Diante do objetivo de discutir os desafios da utilização de indicadores para análise e formulação de políticas e para orientar o debate público, identificamos elos entre nossos estudos que resultaram em um Ensaio de Terminologia de Administração Escolar. Temos a convicção de que não há comunicação especializada sem terminologia igualmente especializada e seu uso adequado é fator decisivo para a divulgação precisa e objetiva da ciência e, no que aqui nos ocupa, para a leitura e interpretação de indicadores nacionais e internacionais. Entendemos que um estudo terminológico numa área de conhecimento como a educação pode conduzir à construção de novas ferramentas para leitura e interpretação de indicadores, favorecendo o debate público e a percepção social da ciência.
  • In this text we point out the importance of the studies on terminology for identification, construction, reading and interpretation of new indicators of science and technology that belong to new social demands. Faced with the aim of discussing the challenges of using the indicators to analysis and formulation of policies and to orientate the public debate, we identify links among our studies that have resulted in an Essay on Educational Administration Terminology. We are convinced that there is not specialized communication without terminology that is equally specialized and its suitable usage is a decisive factor to precise and objective publishing of science and what we discuss in this paper, to the reading and interpretation of international and national indicators. We understand that a terminological study in a field of knowledge like education may lead to the construction of new tools for reading and interpretation of indicators, favoring the public debate and social perception concerning science.
Issue Date: 
22-Jul-2008
Citation: 
Educação: Teoria e Prática, v. 18, n. 30, 2008, p. 141.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • terminologias especializadas
  • educação
  • novos indicadores
Source: 
http://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1408
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/106939
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.