You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/107214
Title: 
Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II
Author(s): 
Anaruma, Silvia Marina
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1981-8106
Abstract: 
  • Este artigo tem o objetivo de relatar uma metodologia adotada numa disciplina da área de Psicologia que trata do desenvolvimento humano, para ensinar as etapas do desenvolvimento. A metodologia envolveu a técnica do seminário, entretanto, rompeu com um modelo reprodutivista de educação. Uma das mudanças adotadas, envolveu a pesquisa de material de estudo, não se prendendo apenas a teoria, mas incluindo a busca de fontes mais próximas da realidade. Neste processo, procuramos também atingir o aluno na sua totalidade, de forma que ele pudesse envolver toda sua pessoa. Através do estimulo à criatividade, desenvolvemos também vários tipos de inteligência da aluno, assim como sua inteligência emocional.
  • This article has the objective of telling a methodology adopted in a discipline of the area of Psychology about the human development, to teach the stages of the development. The methodology involved the technique of the seminar, however, it broke up with a reprodutions’ model of education. One of the adopted changes, involved the research of study material, if just not arresting the theory, but including the search of closer sources of the reality. In this process, we also tried to reach the student in its totality, so that him it could involve all its person. Through I stimulate it to the creativity, we also developed several intelligence types of student, as well as its emotional intelligence.
Issue Date: 
1999
Citation: 
Educação: Teoria e Prática, v. 7, n. 12/13, 1999, p. 30.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • formação do educador
  • criatividade
  • desenvolvimento
  • seminário
Source: 
http://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2355
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/107214
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.