You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/107996
Title: 
História da educação brasileira: novas fontes e novos enfoques de análise
Author(s): 
Peters, Carlos Eduardo Marotta
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1808-1967
Abstract: 
  • O intuito do presente texto é analisar as possibilidades abertas pela análise histórica para a renovação dos problemas, métodos e fontes da História da Educação brasileira. Para tanto, destaca-se a influência dos pensadores ligados ao movimento de renovação da educação conhecidos como escolanovistas na produção sobre educação no Brasil e as contribuições para a História da Educação advindas de pesquisadores abertos ao diálogo com as novas correntes historiográficas.
  • The intention of the present text is to analyze the possibilities opened by historical analysis for the renewal of the problems, methods and sources of the History of Brazilian Education. To accomplish that, it is emphasized the influence of the thinkers to the movement of renewal of education known as escolanovistas in the production of education in Brazil and the contributions to the History of Education granted by researchers open to the dialogue with new historiographic schools.
Issue Date: 
16-Jun-2006
Citation: 
Patrimônio e Memória, v. 2, n. 1, p. 134-145.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • History of education
  • historiography
  • sources
  • História da educação
  • historiografia
  • fontes
Source: 
http://pem.assis.unesp.br/index.php/pem/article/view/94
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/107996
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.