You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/108728
Title: 
Estudos sobre a teoria e a prática da educomunicação a partir da experiência da E. E. Profª Avelina Palma Losso: a geografia no conteúdo do Informativo Avelina
Author(s): 
Costa, Adilson Aparecido
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • This research aims to verify how the discourse on the construction of Educomunication is transposed into practice at school . The material considered in this analysis is relevant content to the discipline of Geography and is an instrument of communication produced in the school environment : a newspaper , “Informativo Avelina de Palma Losso . This work also cares to consider the viability of implementing educomunicacionais projects in the public schools of São Paulo . Thus , it seeks to understand the relevance of Educomunication in the construction of knowledge by the student and the socialization of his knowledge with the community located around the school . We used as a working methodology a biographical redearch for a review of the concept of Educomunication and support of the analysis of “Informativo Avelina” of that school. As a result we find a review of the concept of Educomunication focusing thinkers in the Latin American context and a sense of trying to experience the practice of Educomunication at the public school environment
  • A presente pesquisa tem o objetivo central verificar como o discurso sobre a construção da Educomunicação é transposto para a prática no espaço escolar. O material considerado em tal análise é conteúdo pertinente à disciplina de Geografia e se encontra em um instrumento de comunicação produzido no ambiente escolar: um jornal, Informativo Avelina de Palma Losso”. Este trabalho, ainda, se preocupa em considerar a viabilidade da implementação de projetos educomunicacionais nas escolas públicas estaduais de São Paulo. Dessa forma, busca compreender a relevância da Educomunicação na construção do saber por parte do aluno e na socialização de seus conhecimentos com a comunidade localizada no entorno da escola. Utilizamos como metodologia de trabalho a pesquisa bibliográfica para a revisão do conceito de Educomunicação e sustentação da análise do Informativo Avelina da referida escola. Como resultados encontramos uma revisão do conceito de Educomunicação tendo como foco os pensadores no contexto latino-americano e uma noção da tentativa de vivenciar a práxis da Educomunicação no ambiente de escola pública
Issue Date: 
16-Aug-2013
Citation: 
COSTA, Adilson Aparecido. Estudos sobre a teoria e a prática da educomunicação a partir da experiência da E. E. Profª Avelina Palma Losso: a geografia no conteúdo do Informativo Avelina. 2013. 150 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Biociências de Rio Claro, 2013.
Time Duration: 
150 f. : il.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Geography - Study and teaching
  • Geografia - Estudo e ensino
  • Comunicação na educação
  • Comunicação e educação
  • Educomunicação
  • Ensino - Meios auxiliares
  • Jornais
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/108728
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.