You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/108813
Title: 
Explorando o Conjunto de Cantor e outros fractais no ensino básico
Author(s): 
Freitas, Amauri Fernandes
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • This work is in the context of Professional Program Master of Mathematics in National Network - PROFMAT and it presents the construction of the Cantor set. To study the properties of the Cantor set, we explore contents which are described in the National Curriculum for Basic Education in Mathematics, such as sets, functions, real intervals and geometric progressions. We use a accessible language to High School students and we present some activities involving other fractals, obtained in a similar way to the Cantor set
  • Este trabalho está inserido no contexto do Programa de Mestrado Pro ssional de Matemática em Rede Nacional - PROFMAT e apresenta a construção do conjunto de Cantor. Para exibir as propriedades do conjunto de Cantor, exploramos conteúdos presentes no Currículo Nacional do Ensino Básico de Matemática, tais como conjuntos, funções, intervalos reais e progressões geométricas. Utilizamos uma linguagem acessível aos alunos do Ensino Básico e apresentamos atividades envolvendo outros fractais, obtidos de forma semelhante ao conjunto de Cantor
Issue Date: 
25-Mar-2014
Citation: 
FREITAS, Amauri Fernandes. Explorando o Conjunto de Cantor e outros fractais no ensino básico. 2014. 43 f. Dissertação - (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Geociências e Ciências Exatas, 2014.
Time Duration: 
43 f. : il.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Álgebra
  • Matemática - Estudo e ensino
  • Fractais
  • Teoria dos conjuntos
  • Funções (Matemática)
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/108813
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.