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Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/109447
Title: 
Perfil de comercialização das Anonáceas nas Ceasas brasileiras
Other Titles: 
Annona's marketing profile at brazilian terminal markets
Author(s): 
Institution: 
  • CEAGESP
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0100-2945
Abstract: 
  • The anonas' quantity at Brazilian main terminal markets is growing and is concentrated at CEAGESP - 61%. SIEM's data has shown a large supply growth of atemoya and soursop, 35% and 32% respectively, and a sweetsop's decrease - 20%, from 2011 to 2012 at CEAGESP. Atemoya (54%), soursop (41%) and sweetsop (5%) are the most important anonnas at CEAGESP terminal market. The origin is concentrated in the state of Bahia - soursop and sweetsop and atemoya from Minas Gerais and São Paulo. The study of the value differentiation causes, comparing atemoya batches of the same grade size, of maximum and minimum value, at the same day, has shown the size homogeneity as the most important characteristic for value differentiation. The best strategy to promote the value differentiation for the grower is to improve size selection - its visual homogeneity.
  • A quantidade de anonáceas comercializadas nas principais centrais de abastecimento está crescendo e concentrada na CEAGESP - 61%. As informações coletadas pelo SIEM da CEAGESP mostram, entre 2011 e 2012, o grande crescimento da oferta de atemoia e de graviola, respectivamente, 35% e 32%, entre 2011 e 2012, e a queda do volume de pinha - 20%, entre 2011 e 2012. A atemoia (54%), a pinha (41%) e a graviola (5%) são as anonáceas mais importantes comercializadas na CEAGESP. A origem é concentrada nos Estados da Bahia - pinha e graviola, e em Minas Gerais e São Paulo - atemoia. O estudo das causas da diferenciação de valor, entre lotes de atemoia de valores máximo e mínimo, de mesma classificação de tamanho, no mesmo dia, mostrou que a homogeneidade visual de tamanho é a maior responsável pela diferenciação de valor. A melhoria da seleção por tamanho é a melhor estratégia de diferenciação de valor a ser adotada pelo produtor.
Issue Date: 
2014
Citation: 
Revista Brasileira de Fruticultura. Sociedade Brasileira de Fruticultura, v. 36, n. spe1, p. 65-70, 2014.
Time Duration: 
65-70
Publisher: 
Sociedade Brasileira de Fruticultura
Keywords: 
  • valor
  • CEAGESP
  • graviola
  • pinha
  • atemoia
  • CEAGESP
  • soursop
  • sugar apple or sweetsop
  • atemoya
  • quality
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0100-29452014000500007
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/109447
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

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