You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/109569
Title: 
Na história do ensino da literatura no Brasil: problemas e possibilidades para o século XXI
Other Titles: 
In the history of literature teaching in Brazil: problems and possibilities for the 21st century
Author(s): 
Mortatti, Maria Do Ros rio Longo
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0104-4060
Abstract: 
  • Serão problematizadas as relações entre literatura e ensino, com ênfase na história recente do ensino da literatura (infantil) na educação escolar brasileira. O objetivo é discutir a importância da leitura (literária) da configuração de textos literários para o processo de formação de leitores, assim como as implicações para a formação de professores para a educação infantil e anos iniciais do ensino fundamental.
  • The relations between literature and education will be approached, with emphasis on the recent history of (children's) literature teaching in the Brazilian school education. The aim is to discuss the importance of (literary) reading on literary texts configurations in the process of readers' formation, as well as the implications for teachers' training for early childhood and elementary education.
Issue Date: 
1-Jun-2014
Citation: 
Educar em Revista. Setor de Educação da Universidade Federal do Paraná, n. 52, p. 23-43, 2014.
Time Duration: 
23-43
Publisher: 
Universidade Federal de Uberlândia (UFU), Setor de Educação
Keywords: 
  • ensino da literatura
  • história do ensino da literatura
  • literatura infantil e juvenil
  • leitura
  • configuração textual
  • literature teaching
  • history of literature teaching
  • children's and youth literature
  • reading
  • textual configuration
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/0104-4060.36317
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/109569
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.