Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/109569
- Title:
- Na história do ensino da literatura no Brasil: problemas e possibilidades para o século XXI
- In the history of literature teaching in Brazil: problems and possibilities for the 21st century
- Mortatti, Maria Do Ros rio Longo
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 0104-4060
- Serão problematizadas as relações entre literatura e ensino, com ênfase na história recente do ensino da literatura (infantil) na educação escolar brasileira. O objetivo é discutir a importância da leitura (literária) da configuração de textos literários para o processo de formação de leitores, assim como as implicações para a formação de professores para a educação infantil e anos iniciais do ensino fundamental.
- The relations between literature and education will be approached, with emphasis on the recent history of (children's) literature teaching in the Brazilian school education. The aim is to discuss the importance of (literary) reading on literary texts configurations in the process of readers' formation, as well as the implications for teachers' training for early childhood and elementary education.
- 1-Jun-2014
- Educar em Revista. Setor de Educação da Universidade Federal do Paraná, n. 52, p. 23-43, 2014.
- 23-43
- Universidade Federal de Uberlândia (UFU), Setor de Educação
- ensino da literatura
- história do ensino da literatura
- literatura infantil e juvenil
- leitura
- configuração textual
- literature teaching
- history of literature teaching
- children's and youth literature
- reading
- textual configuration
- http://dx.doi.org/10.1590/0104-4060.36317
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/109569
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.