Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/109767
- Title:
- Theodor Adorno e Hannah Arendt: confluências no campo da filosofia da educação
- Theodor Adorno and Hannah Arendt: confluences in the field of philosophy of education
- Bueno, Sinésio Ferraz
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 0104-4060
- The aim of this paper is to analyze the confluences between the thinking of philosophers Theodor Adorno and Hannah Arendt in critiquing totalitarianism and fascism in the post-World War II period. Looking for approximation between the works of both philosophers, the most relevant aspects of this criticism for the philosophy of education will be explicited.
- O objetivo deste artigo consiste em analisar a confluência entre o pensamento dos filósofos Theodor Adorno e Hannah Arendt na crítica ao totalitarismo e ao fascismo no período pós-Segunda Guerra Mundial. Procurando aproximar a obra de ambos, serão explicitados em especial os aspectos mais relevantes dessa crítica no campo da filosofia da educação.
- 1-Sep-2013
- Educar em Revista. Setor de Educação da Universidade Federal do Paraná, n. 49, p. 299-307, 2013.
- 299-307
- Universidade Federal de Uberlândia (UFU), Setor de Educação
- teoria crítica
- filosofia da educação
- personalidade autoritária
- fascismo
- totalitarismo
- critical theory
- philosophy of education
- authoritarian personality
- fascism
- totalitarianism
- http://dx.doi.org/10.1590/S0104-40602013000300016
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/109767
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.