You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/110859
Title: 
A dupla face da bola: as estratégias de comunicação do Portal da Copa 2014 e o site De olho no cofre do portal UOL
Author(s): 
Anjos, Elis Angela dos
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • This work aimed to make a comparative study, through the analysis of content between communication conveyed by Portal Cup (Site of the Brazilian Federal Government on the World Cup 2014 FIFA) and the section the eye in the safe maintaned by the UOL website. The period of analysis convers the days July 1, 2012 and December 31, 2012. Hypothesized taht the oficial portal Cup discloses almost invariably positive information about the progress of the work of organizing the World Cup, however, omitting other information that would cause negative impacts on the event, when compared with the published content in the section of eye in the safe. One one side, the Portal Cup, which is an initiative of the Federal Executive Branch in order to facilitate social control of public resources that are invested in the preparation and execution of the games of the World Cup in 2014, operates with the tools organizational discourse, promoting debate and little omiting important facts about your pages and others, the site private sector, seeking clarification, investigation and reporting, typical of journalistic goals
  • Este trabalho teve como objetivo fazer um estudo comparativo, por meio da análise de conteúdo, entre a comunicação veiculada pelo Portal da Copa (Site do Governo Federal Brasileiro sobre a Copa do Mundo da FIFA 2014) e pela seção de olho no cofre, mantida pelo site do UOL. O período de análise engloba os dias 01 de julho de 2012e 31 de dezembro de 2012. Partimos da hipótese de que o portal oficial da Copa divulga informações quase que invariavelmente positivas sobre o andamento dos trabalhos de organização do Mundial, omitindo, porém, outras informações que causariam impactos negativos sobre o evento, quando comparado com o conteúdo publicado na seção de olho no cofre. De um lado, o Portal da Copa, que é uma iniciativa do Poder Executivo Federal com o objetivo de facilitar o controle social dos recursos públicos que são investidos na preparação e execução dos jogos da Copa do Mundo de Futebol em 2014, opera com as ferramentas do discurso organizacional, promovendo pouco debate e otimizando-se sobre fatos importantes em suas páginas e de outro, o site do UOL, da iniciativa privada, com objetivos de esclarecimento, investigação e denúncia, típicos dos objetivos jornalísticos
Issue Date: 
29-Aug-2013
Citation: 
ANJOS, Elis Angela dos. A dupla face da bola: as estratégias de comunicação do Portal da Copa 2014 e o site De olho no cofre do portal UOL. 2013. 167 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2013.
Time Duration: 
167 f. : il.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Copa do mundo (Futebol)
  • Portais da Web
  • Comunicação
  • World cup (Soccer)
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/110859
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.