You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/111009
Title: 
Logarítmos: uma proposta de ensino
Author(s): 
Reis, Saulo Portes dos
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • This paper presents a proposal for teaching the concept of logarithms from the historical context of its evolution. Two perspectives are addressed: the origin of logarithms motivated by the need to simplify calculations; the use of logarithmic relationship to calculate the area of a zone hyp erbole. Our main goal is that the teacher high school understand the logarithms, that although not calculations simplify (nowadays), understanding this concept becomes important by presenting others properties
  • O presente trabalho apresenta uma proposta para o ensino do conceito de logaritmos a partir do contexto histórico de sua evolução. São abordadas duas perspectivas: a origem do logaritmos motivada pela necessidade de simplificar cálculos; a relação logarítmica presente no cálculo da area de uma faixa da hipérbole. Nosso objetivo principal e deixar para o professor do ensino médio que, embora os logaritmos, hoje em dia, não sejam usados como instrumento simplificador de cálculos, a compreensão desse conceito se faz importante por suas propriedades descobertas posteriormente a sua invenção
Issue Date: 
5-May-2014
Citation: 
REIS, Saulo Portes dos. Logarítmos: uma proposta de ensino. 2014. 54 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências, Letras e Ciências Exatas, 2014.
Time Duration: 
54 f. : il. color., tabs.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Matemática - História
  • Matemática (Ensino médio)
  • Logarítmos - Estudo e ensino
  • Mathematics History
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/111009
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.