You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/111010
Title: 
O número de ouro no ensino da matemática na educação básica
Author(s): 
Silva, Luiz Henrique Morais da
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • The goal of this work is to bring new activities (theoretical and practical), around a single subject (The Golden Number), to be exploited in several existing content in the current mathematical curriculum at school. From this subject, we introduce the idea of extreme and mean ratio, as well the concept of the Golden Ratio, so, we expect that students can be able to get the Golden Number and understand their mathematical properties and their applications (related to Golden Triangle and Golden Rectangle)
  • O objetivo deste trabalho é trazer atividades (teóricas e práticas), em torno de um tema único o Número de Ouro, a ser explorado em diversos conteúdos já existentes no atual currículo de Matemática. A partir deste tema, introduzir a ideia de Razão Extrema e Média e, logo após, trazer o conceito de Razão Áurea e, assim, induzir os alunos a obter o Número de Ouro, entender suas propriedades matemáticas e suas aplicações em torno do Triângulo Áureo e Retângulo Áureo
Issue Date: 
23-Sep-2013
Citation: 
SILVA, Luiz Henrique Morais da. O número de ouro no ensino da matemática na educação básica. 2013. 49 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências, Letras e Ciências Exatas, 2013.
Time Duration: 
49 f. : il. color., tabs.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Matemática - Estudo e ensino
  • Segmento aureo
  • Números de Fibonacci
  • Mathematics - Study and teaching
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/111010
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.