You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/111281
Title: 
Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion
Other Titles: 
  • Proficiência nas habilidades motoras fundamentais é necessária para inclusão de crianças em atividades motoras
  • Proficiência nas habilidades motoras fundamentais é necessária para inclusão de crianças em atividades motorasSe requiere dominio de las destrezas básicas de movimiento para la inclusión de los niños en las actividades motoras
Author(s): 
Barela, Jose Angelo
Institution: 
  • Univ Cruzeiro Sul
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1980-6574
Abstract: 
  • Motor development is influenced by many factors such as practice and appropriate instruction, provided by teachers, even in preschool and elementary school. The goal of this paper was to discuss the misconception that maturation underlies children's motor skill development and to show that physical education, even in early years of our school system, is critical to promote proficiency and enrolment of children's in later motor activities. Motor skill development, as a curricular focus, has been marginalized in many of our physical education proposal and in doing so, we have not promote motor competence in our children who lack proficiency to engage and to participate in later motor activities such as sport-related or recreational.
  • “Proficiência nas habilidades motoras fundamentais é necessária para inclusão de crianças em atividades motoras.” Desenvolvimento motor é influenciado por muitos fatores tais como prática e instrução apropriada, fornecidas por professores, até mesmo no ensino infantil e fundamental. O objetivo deste artigo foi discutir o entendimento errôneo de que maturação é o processo básico no desenvolvimento de habilidades motoras e mostrar que educação física, mesmo em anos iniciais do sistema escolar, é crucial para promover proficiência e, consequentemente, envolvimento de crianças em atividades motoras futuras. Desenvolvimento das habilidades motoras, como um foco do currículo escolar, tem sido marginalizado em muitas das nossas propostas de educação física e assim o fazendo, nós não temos promovido competência motoras em nossas crianças que não adquirem competência motora para engajar e participar de atividades motoras tais como as recreativas e esportivas.
Issue Date: 
1-Jan-2013
Citation: 
Motriz: revista de Educacao Física. Rio Claro: Universidade Estadual Paulista (UNESP), Inst Biociencias, v. 19, n. 3, p. 548-551, 2013.
Time Duration: 
548-551
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências
Keywords: 
  • motor development
  • skillfulness
  • fundamental motor skills
  • physical education
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1980-65742013000300003
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/111281
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.