You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/113114
Title: 
Atividades de aventura e educação ambiental como foco nos periódicos da área de Educação Física
Other Titles: 
Adventure activities and environmental education in Physical Education journals
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1980-6574
Abstract: 
  • This qualitative study aimed at analyzing the articles that deal with different approaches and methodological strategies linking the themes of adventure activities and environmental education in journals of Physical Education area. An exploratory research was conducted in journals with A concept in 2011 WebQualis CAPES platform. The results show that this relationship is few explored in the area and the studies emphasize only some aspects, requiring therefore new approaches.
  • Este estudo, de natureza qualitativa, objetivou analisar os artigos que tratam sobre as diferentes abordagens e estratégias metodológicas relacionando as temáticas atividades de aventura e educação ambiental, em periódicos da área de Educação Física. A pesquisa exploratória foi realizada nos periódicos da área com estrato “A”, na avaliação WebQualis CAPES 2011. Os resultados evidenciam que esta relação é pouco explorada na área e os estudos privilegiam apenas alguns aspectos, necessitando, assim, novas reflexões.
Issue Date: 
1-Jan-2013
Citation: 
Motriz: revista de Educacao Física. Rio Claro: Universidade Estadual Paulista (UNESP), Inst Biociencias, v. 19, n. 2, p. 467-479, 2013.
Time Duration: 
467-479
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências
Keywords: 
  • Physical Education
  • Adventure Activities
  • Environmental Education
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1980-65742013000200024
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/113114
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.