Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114453
- Title:
- Revendo o debate quantidade-qualidade: tendências da pesquisa na Biblioteconomia e Ciência da Informação
- Reviewing the quality-quantity debate: research trends in Librarianship and the Information Science
- Oliveira, Ely Francina Tannuri de
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 0103-3786
- Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)
- Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)
- Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)
- This article shows some controversies over qualitative and quantitative methods in the scientific worls in general, but, more specificaly Librarianship and the Information Science. It analyses the two methods in order to know the bases of the existing debate, and scrutinizes what have been the trends in Librarianship and the Information Science research with regard to the choice of the two methods.
- Este artigo apresenta algumas controvérsias sobre métodos qualitativos e quantitativos na ciência em geral e, mais especialmente, na Biblioteconomia e Ciência da Informação. Analisa a problemática dos dois métodos de modo a conhecer as bases do debate existente, e verifica quais têm sido as tendências da pesquisa na Biblioteconomia e Ciência da Informação quanto à escolha dos dois métodos.
- 1-Apr-2003
- Transinformação. Pontifícia Universidade Católica de Campinas, v. 15, n. 1, p. 53-62, 2003.
- 53-62
- Pontifícia Universidade Católica de Campinas
- métodos qualitativos e quantitativos
- Biblioteconomia
- Ciência da Informação
- metodologia
- pesquisa
- qualitative and quantitative methods
- Librarianship the Information Science
- methodology
- research
- http://dx.doi.org/10.1590/S0103-37862003000100004
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/114453
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.