Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114454
- Title:
- Alicerces da administração na construção do ensino e da pesquisa em Unidades de Informação
- The administration's foundation in the education and research building process within Information Units
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 0103-3786
- Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)
- Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)
- Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)
- This paper proposes the insertion of the subjects related to the administration in the Library Studies program. It presents the curriculum re-structuring experience in the Information Science department of the School of Philosophy and Sciences at UNESP/Marília, which made possible to introduce the research in administration as a subject of studies in the information units. The study also argues that the successful development of the program contents cannot do without adequate teaching-learning processes, in tune with a paradigm that stimulates teachers and students' interest in research.
- Proposição da inserção dos conteúdos relacionados à Administração nos cursos de graduação em Biblioteconomia. Apresenta a experiência de reestruturação curricular do Departamento de Ciência da informação da Faculdade de Filosofia e Ciências da UNESP/Marília, que possibilitou a inserção da linha de pesquisa em administração nas unidades de informação. Considera ainda que, para o desenvolvimento dos conteúdos programáticos, são necessários processos adequados de ensino-aprendizagem, sintonizados com um paradigma que estimula a pesquisa docente e discente.
- 1-Dec-2003
- Transinformação. Pontifícia Universidade Católica de Campinas, v. 15, n. 3, p. 333-338, 2003.
- 333-338
- Pontifícia Universidade Católica de Campinas
- administração
- linhas de pesquisa
- unidades de Informação
- ensino-aprendizagem
- administration
- research areas
- information units
- teaching-learning
- http://dx.doi.org/10.1590/S0103-37862003000300004
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/114454
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.