You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114753
Title: 
Uso da entrevista em dissertações e teses produzidas em um programa de pós-graduação em educação
Other Titles: 
Use of interview in dissertations and thesis produced in an education graduate course
Author(s): 
Manzini, Eduardo José
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2177-3300
Abstract: 
  • The interview has been a widely used procedure of research in humanities. Despite the frequent use, researches are not always supported in the literature on research methodology. The aim of this study was to analyze how the interview was used in dissertations and theses in a graduate Program in Education at a university in Sao Paulo state. This study examined 167 final papers developed in to period of five years. Variables focused were: justification for the use of interview, type of interview used, guide elaboration and adaptation, kind of analysis, among others. The results showed that it is still necessary to incorporate the contents of the research methodology underlying the use of the interview to achieve the scientific rigor for this procedure.
  • A entrevista tem sido um procedimento amplamente utilizado em pesquisa em ciências humanas. Apesar do uso frequente, nem sempre os trabalhos desenvolvidos tem se apoiado na literatura sobre metodologia de pesquisa. O objetivo do estudo foi analisar como a entrevista foi utilizada em dissertações e teses em um Programa de Pós-graduação em Educação de uma universidade do interior do Estado de São Paulo. Cento e sessenta e sete dissertações e teses desenvolvidas num período de cinco anos foram analisadas. As variáveis enfocaram, por exemplo, justificativa para o uso da entrevista, tipo de entrevista utilizado, forma de constituição do roteiro, tipo de análise realizada, dentre outros. Os resultados demonstraram que ainda é necessária a apreensão dos conteúdos da metodologia de pesquisa que embasam o uso da entrevista para que se possa alcançar o rigor científico para esse procedimento.
Issue Date: 
2012
Citation: 
Revista Percurso, v. 4, n. 2, p. 149-171, 2012.
Time Duration: 
149-171
Keywords: 
  • Entrevista
  • educação especial
Source: 
http://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/Percurso/article/view/18577
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/114753
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.