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Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114888
Title: 
Projeto político-pedagógico: o espaço de participação efetiva e contextualizada dos atores da escola
Other Titles: 
Political-pedagogical project: the spaceof effective and contextualized participation of school´s actors
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2236-5192
Abstract: 
  • Will be demonstrated here, the importance of preparing the Political-Pedagogical Project - PPP in a way that the school´s actors participate constantly. his participation is essential to promote both their production and the ongoing evaluation of activities, actions and educational purposes. Following the guidance of experienced researchers in this matter, we assume the defense of a school that favors the character of belonging for everyone: administrators, teachers, students and parents, the whole community. his study is conducted in two stages: a theoretical study, highlighting the main researches and thoughts at academic level, a documentary analysis of four schools and interviews with directors or vice directors and coordinators of schools. With this study and analysis, it is possible to realize the importance of their development and promote relection to guide those interested to a new vision or revision of structures already plastered. he school thus may undergo changes renovating their routine, making it fresh news and events, allowing the daily challenges foster contextualized strategies on concrete basis.
  • Demonstraremos aqui a importância da elaboração do Projeto Político-Pedagógico - PPP de uma forma que os atores da escola participem constantemente. É fundamental esta participação a im de promover tanto a sua produção como a permanente avaliação de atividades, ações e propostas educacionais. Seguindo a orientação de pesquisadores experientes neste assunto, assumimos a defesa de uma escola que privilegie o caráter de pertencimento de todos: gestores, professores, alunos e pais, toda a comunidade. Este estudo se desenvolve em dois momentos: um estudo teórico destacando as pesquisas e os pensamentos substantivos no meio acadêmico; uma análise documental de quatro escolas e de entrevistas realizadas com diretores ou vice-diretores e coordenadores de escolas. Com este estudo e análise, é possível perceber a importância de sua elaboração e promover a relexão que oriente aos interessados uma nova visão ou revisão de estruturas já engessadas. A escola, assim, poderá sofrer mudanças renovadoras que reorientem sua rotina, tornando-a novidade e acontecimento, permitindo que os desaios cotidianos fomentem estratégias contextualizadas e historiadas concretamente.
Issue Date: 
2013
Citation: 
Educação em Revista, v. 14, n. 2, p. 37-51, 2013.
Time Duration: 
37-51
Keywords: 
  • Educação
  • Gestão da Educação
  • Políticas Educacionais
  • Gestão escolar
  • Filosofia da Educação
Source: 
http://www2.marilia.unesp.br/revistas/index.php/educacaoemrevista/article/view/3559
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/114888
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

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