You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114928
Title: 
Aprender em Piaget: o significado da inclusão a partir das possibilidades de desenvolvimento e aprendizagem de nossos alunos
Other Titles: 
Learning in Piaget: the meaning of inclusion from our students’ possibilities of development and learning
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de São José do Rio Pardo
ISSN: 
0104-3757
Abstract: 
  • This article proposes a reflection on the relevance of Piaget’s work when it comes to inclusion. It presents the basic concepts of development and learning in the constructivist perspective. It also reflects upon the currently emphasized conceptual and practical aspects of school inclusion, which were already anticipated by Piaget.
  • Este artigo propõe uma reflexão sobre a atualidade da obra piagetiana quando o assunto é inclusão. Apresenta os conceitos básicos sobre o desenvolvimento e a aprendizagem na perspectiva construtivista. Reflete sobre aspectos conceituais e práticos da inclusão escolar enfatizados atualmente e já antecipados por Piaget.
Issue Date: 
2011
Citation: 
Ensino em Re-vista, v. 18, n. 1, p. 175-186, 2011.
Time Duration: 
175-186
Source: 
http://www.seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/12375
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/114928
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.