You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114932
Title: 
Ações intersetoriais de prevenção de acidentes na educação infantil: opiniões do professor e conhecimentos dos alunos
Other Titles: 
Inter-sector actions to prevent accidents in children education: teacher’s assessments and students’ knowledge
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0104-1282
Abstract: 
  • Introduction: public health politics and education privilege school for disease prevention and healthpromotion activities. Objective: this paper describes inter-sector action for childhood accidentsprevention, teachers’ assessments and the knowledge of the students involved. Methods: it wasdone in a kindergarten City School in São Paulo interior. Thirty students from the Pre school secondyear, in the 5-6 age range and the teacher through a signed Consensus Term. The actions wereperformed in the classroom. Questionnaires were used with the teacher and school books with thechildren, formulated by speech and language pathology interns, who lead the actions in school.Results: the results showed an improvement in knowledge about children accident risks and formsof prevention by children and teacher. Conclusions: the educational activity was positively evaluatedfor both participant segments, being suggestive for other classes and/or schools, with health andeducation professionals’ partnership.
  • As políticas públicas de saúde e de educação privilegiam a escola para atividades de prevenção dedoenças e promoção da saúde. Objetivo: este estudo descreve uma ação intersetorial de prevençãode acidentes infantis, as opiniões do professor e conhecimentos dos alunos envolvidos. Método: foirealizado em uma Escola Municipal de Educação Infantil do interior paulista. Participaram 30 alunosdo Pré II, entre cinco e seis anos, e a professora, mediante Termo de Consentimento assinado. Asações ocorreram na sala de aula. Foram utilizados questionários com a professora e materiais didáticoscom as crianças, elaborados por estagiárias de Fonoaudiologia, que também conduziram as açõesna escola. Resultados: os resultados mostraram ampliação de conhecimentos sobre riscos paraacidentes infantis e formas de prevenção pelas crianças e professora. Conclusões: a atividadeeducativa foi avaliada positivamente pelos dois segmentos de participantes, sendo sugestiva paraoutras turmas e/ou escolas, com a parceria de profissionais da saúde e da educação.
Issue Date: 
2013
Citation: 
Revista Brasileira de Crescimento e Desenvolvimento Humano, v. 23, n. 1, p. 99-106, 2013.
Time Duration: 
99-106
Keywords: 
  • prevenção de acidentes
  • promoção da saúde
  • Educação infantil
  • fonoaudiologia
Source: 
http://www.revistas.usp.br/jhgd/article/view/50398
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/114932
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.