Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114968
- Title:
- Diretrizes para o desenvolvimento e a avaliação de blogs de biblioteca
- Guidelines for the development and evaluation for blogs of libraries
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1518-2924
- Blogging become popular due to its ease of use and publication, which influences the growth of digital information environments. Therefore, studies are needed to optimize the organization of information in the blog, to contribute in its development. Using the direct observation of nonparticipatory, analysis was performed on 6 blogs of university libraries to identify the elements of Information Architecture (IA) that is considered essential and optional for the structural development of a blog. Thus, were conducted planning guidelines for blogs and a model for its evaluation, and were proposed specific elements of IA for blogs, to contribute to the study of Digital Information Architecture.
- Os blogs se popularizam pela facilidade de uso e publicação, influenciando no aumento de ambientes informacionais digitais. Considera-se necessário estudos que otimizem a organização das informações contidas em blogs, para contribuir no seu desenvolvimento. A partir de observação direta não-participativa, analisou-se em 6 blogs de bibliotecas universitárias elementos de AI (MORVILLE; ROSENFELD, 2006) e diretrizes de Usabilidade (NIELSEN, 2005), identificando-se os elementos fundamentais e opcionais para o desenvolvimento estrutural de um blog. Além disso, foram elaboradas diretrizes de planejamento, um modelo de avaliação, e foram propostos elementos de AI específicos para blogs, contribuindo para os estudos da AI Digital.
- 2012
- Encontros Bibli, v. 17, n. 35, p. 145-166, 2012.
- 145-166
- Arquitetura da informação
- Blogs
- Web Colaborativa
- Usabilidade
- Tecnologias de Informação e Comunicação
- http://dx.doi.org/10.5007/1518-2924.2012v17n35p145
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/114968
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.