You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114983
Title: 
Experiências de estágio curricular supervisionado e portfólios de aprendizagem
Other Titles: 
Experiences of supervised internship and learning portfolios
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri (UFVJM)
ISSN: 
0104-3757
Abstract: 
  • This article portrays Supervised Curricular Training experiences in Paulistas Universities by means of learning portfolios. The reflections presented indicate the pathways of experiences with this feature didactic-pedagogical motivator of qualitative advances in cultural formation of students and teachers of the Pedagogy Course. The methodological approach was chosen for consistent in the defense of necessary joints of dialogical, reflexive and emancipatory dimensions in training teachers for Early Childhood Education, and to contribute in the mediation of the activities carried out by undergraduates, with individualized follow in the formation of each one of them. The experience, stand out learnings regarding limits of this practice and the significant advances realized in each student, by means of their written work, sharing of knowledge, the interlocution between them and the teachers and the link with theory and practice through the Internship Supervised and the use of learning portfolios.
  • Este artigo retrata experiências de Estágio Curricular Supervisionado em universidades paulistas com uso de portfólios de aprendizagem. As reflexões apresentadas assinalam os percursos das vivências com esse recurso didático-pedagógico motivador de avanços qualitativos no processo de formação cultural de discentes e professoras do Curso de Pedagogia. A abordagem metodológica foi escolhida por coadunar com a defesa de necessárias articulações das dimensões dialógica, reflexiva e emancipadora no processo de formação de professores para a Educação Infantil, e por contribuir para a mediação das atividades realizadas pelos graduandos, com acompanhamento individualizado na formação de cada um deles. Do vivido, destacam-se aprendizados relativos aos limites dessa prática e aos avanços significativos percebidos em cada discente, por meio de seus trabalhos escritos, da partilha de conhecimentos, da interlocução entre os estudantes e entre eles e as professoras e da articulação teoria e prática mediante o Estágio Supervisionado e o uso de portfólios de aprendizagem.
Issue Date: 
2014
Citation: 
Ensino em Re-vista, v. 21, n. 2, p. 221-232, 2014.
Time Duration: 
221-232
Keywords: 
  • portifólio de aprendizagem
  • Curso de Pedagogia da FFC - Unesp - Marília, SP.
Source: 
http://www.seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/28017
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/114983
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.