You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114985
Title: 
Avaliação de competências profissionais de aprendizes com deficiência
Other Titles: 
Evaluation of professional skills of apprentices with disabilities
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1518-2886
Abstract: 
  • Professional competence can be one of the paths for the insertion of the disabled students in the labor market. This study evaluated the development of skills from the perspective of five learners with disabilities, their tutors and teachers. The survey was conducted in a non-governmental organization that had a range of 32 skills to be taught. The assessment revealed that some of the skills improve with provided training, others remained at the same level and only one decreases its score. It is possible to conclude that the learning program contributed to the development of the skills, which may mean the inclusion of young people in the labor market.
  • A competência profissional pode ser um dos caminhos para a inserção do aprendiz com deficiência no mercado de trabalho. O presente estudo avaliou o desenvolvimento de competências profissionais na perspectiva de cinco aprendizes com deficiência, seus tutores e professores. A pesquisa foi realizada em uma organização não governamental que possuía uma matriz de 32 competências a serem desenvolvidas. A avaliação revelou que algumas das competências melhoram com o treinamento oferecido, outras se mantiveram no mesmo nível e apenas uma diminui o seu escore. Conclui-se que o programa de aprendizagem contribuiu para o desenvolvimento de competências, o que pode significar a inclusão desses jovens no mercado de trabalho.
Issue Date: 
2012
Citation: 
Quaestio, v. 14, n. 2, p. 337-356, 2012.
Time Duration: 
337-356
Keywords: 
  • Educacao Especial
  • Profissionalização do deficiente
Source: 
http://periodicos.uniso.br/ojs/index.php?journal=quaestio&page=article&op=view&path%5B%5D=1016
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/114985
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.