You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115015
Title: 
Gestão democrática na escola pública: Escola Construindo o Caminho
Other Titles: 
Democratic administration in public school: Construindo o Caminho School
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1519-387X
Abstract: 
  • The purpose of this work is to discuss the pedagogy of Landless Worker’s Movement through the analysis of the main pedagogical elements present in the Municipal Elementary School Construindo o Caminho. The school which is ruled by the movement has different functioning and organization from those usually found in offi cial schools, highlighting educational categories as: union between teaching and work, and democratic administration shared by students, teachers, other workers and community.
  • O objetivo deste trabalho é discutir a pedagogia do Movimento dos Trabalhadores Rurais Sem Terra (MST), por meio da análise dos principais elementos pedagógicos presentes na Escola Municipal de Ensino Fundamental Construindo o Caminho. A investigação revelou que a Escola sobre a qual o Movimento detém a posse tem funcionamento e organização diferentes dos usualmente encontrados nas escolas oficiais, colocando em epígrafe categorias educacionais como a união do ensino com o trabalho e a gestão democrática compartilhada entre alunos, professores, funcionários e comunidade.
Issue Date: 
2010
Citation: 
Educação Unisinos, v. 14, n. 2, p. 111-125, 2010.
Time Duration: 
111-125
Keywords: 
  • gestão
  • administração educacional
  • autogestão
  • participação
  • democracia
  • MST
Source: 
http://dx.doi.org/10.4013/edu.2010.142.04
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/115015
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.