Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115015
- Title:
- Gestão democrática na escola pública: Escola Construindo o Caminho
- Democratic administration in public school: Construindo o Caminho School
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1519-387X
- The purpose of this work is to discuss the pedagogy of Landless Worker’s Movement through the analysis of the main pedagogical elements present in the Municipal Elementary School Construindo o Caminho. The school which is ruled by the movement has different functioning and organization from those usually found in offi cial schools, highlighting educational categories as: union between teaching and work, and democratic administration shared by students, teachers, other workers and community.
- O objetivo deste trabalho é discutir a pedagogia do Movimento dos Trabalhadores Rurais Sem Terra (MST), por meio da análise dos principais elementos pedagógicos presentes na Escola Municipal de Ensino Fundamental Construindo o Caminho. A investigação revelou que a Escola sobre a qual o Movimento detém a posse tem funcionamento e organização diferentes dos usualmente encontrados nas escolas oficiais, colocando em epígrafe categorias educacionais como a união do ensino com o trabalho e a gestão democrática compartilhada entre alunos, professores, funcionários e comunidade.
- 2010
- Educação Unisinos, v. 14, n. 2, p. 111-125, 2010.
- 111-125
- gestão
- administração educacional
- autogestão
- participação
- democracia
- MST
- http://dx.doi.org/10.4013/edu.2010.142.04
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/115015
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.