You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115036
Title: 
Colaboração entre professores e bibliotecários no contexto escolar
Other Titles: 
Colaboration between librarians and teachers in school context
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1983-1730
Abstract: 
  • The school library is a preferential placefor the contact of students with various informationresources and action of librarians and teachers, likemediators in order to enhance this experience. Thecollaborative relationship between this mediators isessential for planning and implementing activitiesfor learning. This article discusses some aspects ofcollaborative work between teachers and librarianand presents the results of applying a model ofcollaboration with the two librarians in Marília-SP, Brazil. Data collection was conducted withlibrarians from two schools, through interviews.The analysis was performed using the technique ofcontent analysis from four models of collaboration.It is noticed that the models are applicable tothe brazilian context and that there is a model ofcooperation prevailing in the participating schools.KEYWORDS: School library. Librarian. Teacher.Colaboration. Information literacy.
  • A biblioteca escolar é um dos espaços privilegiados para o contato dos alunos com recursos informacionais variados e para uma ação de mediadores no sentido de potencializar esta experiência. O relacionamento colaborativo entre estes mediadores, ou seja, entre bibliotecários e professores, é essencial para o planejamento e execução de atividades voltadas para aprendizagem. O presente artigo aborda alguns aspectos do trabalho colaborativo entre bibliotecário e professores e apresenta os resultados da aplicação de um modelo de colaboração junto a dois bibliotecários de duas escolas da cidade de MaríliaSP. A coleta de dados foi realizada por meio de entrevista. A análise dos resultados foi realizada por meio da técnica de análise de conteúdo a partir de quatro modelos de colaboração. Percebe-se que os modelos são aplicáveis ao contexto nacional e que não há um modelo de colaboração predominante nas escolas participantes.
Issue Date: 
2013
Citation: 
Ensino em Re-Vista, v. 20, n. 2, p. 367-380, 2013.
Time Duration: 
367-380
Keywords: 
  • biblioteca escolar
  • ensino fundamental
  • bibliotecário
  • professor
Source: 
http://www.seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/23713
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/115036
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.