You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115051
Title: 
Recursos de Alta-Tecnologia Assistiva Disponíveis no Mercado Nacional:ferramentas para alunos com paralisia cerebral
Other Titles: 
Available Devices of High Assistive Technology in The National Market: tools for the teaching and learning by students with cerebral palsy
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Federal de São Carlos (UFSCar)
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1516-084X
Abstract: 
  • In Brazil, the interest on the applicability of assistive technology resources in the school environment has grown for children with cerebral palsy, according to the evidences on the diffi culties in their process of scholarization. The objective of the project was the construction of a data base about the resources of high assistive technology in the national market, indicated for the use in the classroom environment for children with cerebral palsy, with the purpose to systemize information, to assist in the selection, prescription and implementation of this type of resource. From a search in the literature available in existing national sites, a computerized archive on the availability of these resources was constructed, having as parameters the applied methodology already used in previous study. Therefore, information on adapted resources had been systemized, constituting an accessible source of data to all the interested parties, aiming to contribute for a effective implementation of these resources in the promotion of the scholarization of children with cerebral palsy in the country.
  • No Brasil, tem crescido o interesse sobre a aplicabilidade de recursos de tecnologia assistiva no ambiente escolar para crianças com paralisia cerebral. O objetivo do projeto foi a construção de um banco de dados sobre os recursos de alta tecnologia assistiva existentes no mercado nacional, indicados para o uso no ambiente de sala de aula por crianças com paralisia cerebral, com a finalidade de sistematizar informações, auxiliar na seleção, prescrição e implementação desse tipo de recurso. A partir de uma busca na literatura em sites nacionais existentes sobre o assunto, foi construído um arquivo computadorizado de banco de dados sobre a disponibilidade desses recursos, tendo como parâmetros a metodologia já aplicada em estudo anterior. Assim, foram sistematizadas informações sobre recursos adaptados, constituindo uma fonte de dados acessível a todos os interessados, visando contribuir para a implementação efetiva desses recursos na promoção da escolarização das crianças com paralisia cerebral no país.
Issue Date: 
2012
Citation: 
Informática na Educação, v. 15, n. 2, p. 229-245, 2012.
Time Duration: 
229-245
Keywords: 
  • tecnologia assistiva
  • Recursos computacionais
  • paralisia cerebral
  • inclusão escolar
Source: 
http://seer.ufrgs.br/InfEducTeoriaPratica/article/view/23165
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/115051
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.