You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115307
Title: 
Das virtualidades do cuidado da infância em Rousseau ao seu pleno governo na arte pedagógica
Author(s): 
Pagni, Pedro Ângelo
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1984-9605
Abstract: 
  • This article discusses the genesis and development of the relationship between art education and childhood. To address this issue, we highlight the virtualities of the care with childhood postulated by Rousseau and Kant, also in its genesis, as opposed to an extreme government or to the domain that has on it or from it, in its subsequent development in contemporary times. Discussed, in this way, how these virtues have been abandoned by the practices included by art pedagogical, in order to find a place for thought of Rousseau and think it in its actuality.
  • Este artigo analisa a gênese e o desenvolvimento da relação entre a arte pedagógica e a infância. Ao abordar esse tema, procuramos salientar as virtualidades do cuidado com a infância postulada por Rousseau e, também, por Kant, em sua gênese moderna, em contraposição a um governo extremo ou ao domínio que se exerce sobre ela ou a partir dela, em seu desenvolvimento subsequente na contemporaneidade. Discutimos, dessa forma, o quanto essas virtualidades foram abandonadas pelas práticas compreendidas pela arte pedagógica, em vistas a encontrar um lugar para o pensamento de Rousseau e de pensa-lo na sua atualidade.
Issue Date: 
2012
Citation: 
Filosofia e Educação, v. 4, n. 2, p. 152-176, 2012.
Time Duration: 
152-176
Keywords: 
  • cuidado de si
  • governamentalidade
  • Jean-Jacques Rousseau
Source: 
http://www.fe.unicamp.br/revistas/ged/rfe/article/view/3196
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/115307
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.