You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/118022
Title: 
Semiótica e administração: a comunicação e o relações-públicas como forma de gestão
Author(s): 
Alves, Tiago Vinício
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • This work has as objective understand the role of chief public relations professional in the design of strategies for an organization considering the theories of semiotics, particularly the concepts of Firstness, secondness and Thirdness defended and presented by Charles Sanders Peirce, and business administration. We will give attention to the process that the public relations of an organization sets the detection of a problem / opportunity until the moment that takes science for all individuals and is resolved / utilized in an organization. Then to better illustrate the concepts presented, it has been a case study of the performance of a public relations professional in an organization, and its importance in her career
  • O presente trabalho tem como objetivo principal entender o papel do profissional de relações públicas no delineamento de estratégias de uma organização, considerando as teorias da semiótica, sobretudo os conceitos de primeiridade, secundidade e terceiridade defendidas e apresentadas por Charles Sanders Peirce, e administração de empresas. Este estudo dará atenção ao processo que o relações-públicas de uma organização estabelece na detecção de uma problemática/oportunidade até o momento que essa toma ciência por todos os indivíduos e é solucionada/aproveitada em uma organização. Em seguida, para melhor ilustrar os conceitos apresentados, expõe um estudo de caso da atuação de um profissional de relações públicas em uma organização, sua importância e trajetória nela inserida
Issue Date: 
2012
Citation: 
ALVES, Tiago Vinício. Semiótica e administração: a comunicação e o relações-públicas como forma de gestão. 2012. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado em Comunicação Social – Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2012.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Administração de empresas
  • Profissional de relações publicas
  • Semiotica
  • Comunicação empresarial
  • Administração de projetos
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/118022
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.