Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/119186
- Title:
- Relações públicas e o consumidor: comunicação organizacional nas mídias sociais
- Galhardo, Daniel Furlan
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- The objective of this study was to find and discuss the possibilities of action of a public relations professional in social media, taking as an example, the most popular, Facebook and Twitter, to work the organizational communication with the public consumer. Social media are gaining more followers, who are seeking information on companies before consuming your products or hire your services, getting attention for any kind of promotion or crisis of this organization. We saw how public relations mediate communication between company and consumer, being responsible for the clear, objective and correct posting of your organization in social media
- O objetivo deste trabalho foi encontrar e discutir as possibilidades de atuação de um profissional de relações públicas nas mídias sociais, tomando como exemplo, as mais populares, Facebook e Twitter, para trabalhar a comunicação organizacional com o público consumidor. As mídias sociais ganham cada vez mais seguidores, que estão buscando informações sobre as empresas antes de consumir seus produtos ou contratar seus serviços, ficando sempre atentos a qualquer tipo de promoção ou crise dessa organização. Vimos como o profissional de relações públicas mediará a comunicação entre empresa e consumidor, ficando responsável pela postagem de informações claras, objetivas e corretas de sua organização nas mídias sociais
- 2011
- GALHARDO, Daniel Furlan. Relações públicas e o consumidor: comunicação organizacional nas mídias sociais. 2011. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2011.
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Relações publicas
- Comunicação nas organizações
- Consumidores
- Redes sociais on-line
- Public relations
- Communication in organizations
- Consumers
- Online social networks
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/119186
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.