You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/119430
Title: 
Um estudo sobre as interações discursivas numa aula experimental de Física
Author(s): 
Honorato, Wagner de Almeida Moreira
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • This is a study on importance the discourse of the teacher associated with social interactions triggered in classroom from of an experimental activity. We will analyzed a trial class in which a physics teacher of a public school Guaratinguetá city interacted with their student, seeking to categorize certain movements of the teacher's speech and identify the moments when this could establish the definition of the situation, mediation semiotic and intersubjectivity
  • Este é um estudo sobre a importância do caráter experimental em sala de aula, associado ao discurso do 53professor nas interações sociais desencadeadas numa situação real de sala de aula. Analisaremos uma aula experimental de um professor de física da rede pública de Guaratinguetá, buscando categorizar determinados movimentos da fala do professor identificando momentos em que este conseguia estabelecer, durante sua fala, a definição de situação, a mediação semiótica e a intersubjetividade
Issue Date: 
2011
Citation: 
HONORATO, Wagner de Almeida Moreira. Um estudo sobre as interações discursivas numa aula experimental de Física. 2011. 1 CD-ROM. Trabalho de conclusão de curso - (licenciatura - Física) – Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá, 2011.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Física – Estudo e ensino
  • Interação social
  • Fisica - Formação de professores
  • Professores e alunos
  • Ambiente de sala de aula
  • Social interaction
  • Science Teaching
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/119430
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.