You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/120443
Title: 
Educação física e meio ambiente: algumas relações possíveis
Author(s): 
Paula, Nathalia de
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • The matter Environmental, some years ago, is gaining increasing importance in society. Considering this relevance, which connections can be built between Physical Education and the Environment? What concepts can serve as a basis for developing a method that makes possible rapprochement between these two topics? Therefore, this study aims to assess and implement physical education classes aggregating environmental matters in the context of bodily practices in order to build values and cause people to think more about this matter much discussed today. The methodology used in this study is a qualitative. The study was applied to class of 5° year of Physical Education of Elementary School from a state school in the municipality of Araraquara-SP. As a tool of analysis was used, all materials produced by the students throughout the process, taking into account the development and their participation during classes. Students understand some matters relating bodily practices and environment. It can be concluded although indiscipline was present from beginning to end of classes, students comply with expectations
  • A questão Ambiental, de uns anos para cá, vem ganhando cada vez mais importância na sociedade. Pensando nessa relevância, quais relações podem ser construídas entre a Educação Física e o Meio ambiente? Quais conceitos podem servir de base para elaborar um método que viabilize a aproximação entre esses dois temas? Por esse motivo, o presente estudo tem por objetivo abordar e implementar aulas de Educação Física agregando temáticas ambientais, dentro do contexto das práticas corporais, de modo a construir valores e fazer com que as pessoas reflitam mais acerca dessa questão tão discutida atualmente. A metodologia utilizada neste trabalho é do tipo qualitativa. O estudo foi aplicado em uma turma de 5° ano de Educação Física do Ensino Fundamental de uma escola estadual do município de Araraquara-SP. Como instrumento de análise foi utilizado, todo o material produzido pelos alunos ao longo do processo, levando em conta o desenvolvimento e participação deles no decorrer das aulas. Os alunos compreenderam algumas questões relacionando práticas corporais e meio ambiente. Pode-se concluir que embora a indisciplina estivesse presente do início ao final das aulas, os alunos atenderam às expectativas
Issue Date: 
2012
Citation: 
PAULA, Nathalia de. Educação física e meio ambiente: algumas relações possíveis. 2012. 69 f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Educação Física) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências de Rio Claro, 2012.
Time Duration: 
69 f.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Educação fisica
  • Meio ambiente
  • Estudos transversais
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/120443
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.