Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/121401
- Title:
- O ensino de Física e os museus de ciência
- Souza, César Augusto Morais de
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Based on the ideas of Gaspar and Marandino, discuss the teaching of physics through Museums and Science Centers, drawing on ideas such as: Scientific Literacy, Informal Education and Zone of Proximal Development. We visited and analyzed the museums: Museum of Energy Rio Claro - Mill Park Corumbataí, Catavento Culture and Education - Social Organization of Culture, Centre for Scientific and Cultural (CDCC) and Studies Center of the Universe - CEU. Point out elements of these museums that benefit the formal teaching of physics in schools, as well as positive elements of schooling that maximize the experience of museum visits
- Baseados nas idéias de Gaspar e Marandino, discutiremos o ensino de física por meio de Museus e Centros de Ciências, valendo-se de idéias tais como: Alfabetização Científica, Ensino Informal e Zona de Desenvolvimento Proximal. Visitamos e analisamos os museus: Museu da Energia de Rio Claro – Usina Parque do Corumbataí, Catavento Cultura e Educacional – Organização Social de Cultura, Centro de Divulgação Científica e Cultural (CDCC) e Centro de Estudos do Universo - CEU. Apontaremos elementos desses museus que beneficiam o ensino formal de física em escolas, assim como elementos positivos do ensino escolar que maximizam a experiência de visitas aos museus
- 2012
- SOUZA, César Augusto Morais de. O ensino de Física e os museus de ciência. 2012. 56 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Física) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Geociências e Ciências Exatas, 2012.
- 56 f.
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Física - Estudo e ensino
- Museus de ciencia
- Divulgação científica
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/121401
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.