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Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122291
Title: 
  • avaliação de proficiência
  • pronúncia
  • fonologia
Other Titles: 
Testing oral proficiency: what does pronunciation tell us?
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0101-4846
Abstract: 
  • In this study we discuss the role of pronunciation in language testing and investigate two features of pronunciation of eight candidates of the Test of Oral Proficiency in English (TEPOLI) along four bands of the test scale. Deviations in vowel segments and in syllable structure are analyzed. The results point to the need for a global assessment of the candidates’ phonological systems
  • Neste estudo discute-se o papel da pronúncia na avaliação de proficiência e investigam-se duas características da pronúncia de candidatos no Teste de Proficiência Oral em Língua Inglesa (TEPOLI) ao longo de quatro faixas da escala do teste. São analisados os desvios produzidos em segmentos vocálicos e em estruturas silábicas. Os resultados apontam para a necessidade de uma avaliação global do sistema fonológico dos candidatos
Issue Date: 
2011
Citation: 
Ilha do Desterro, v. 60, p. 247-275, 2011.
Time Duration: 
247-275
Keywords: 
  • language testing
  • pronunciation
  • phonology
Source: 
https://periodicos.ufsc.br/index.php/desterro/article/view/2175-8026.2011n60p247
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/122291
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

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