Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122351
- Title:
- Instrumentos e atividades realizadas para a coleta de um corpus de aprendizes em língua inglesa para integrar o Br-ICLE (The Brazilian Portuguese Sub-corpus of ICLE)
- Tools and activities used in data collection for a corpus composed of texts written by students of English language to be added to Br-ICLE (Brazilian Portuguese Sub-Corpus of ICLE
- Paiva, Paula Tavares Pinto
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1413-0939
- This paper presents and discusses initiatives taken in a public university in the state of São Paulo in order to collect and organize a corpus composed of argumentative texts to be part of Br-ICLE – a subcorpus of ICLE1 – which is composed of texts produced by Brazilian students enrolled in the courses of Arts and Languages and Translation. The discussion is based on a three-year project in which we could observe underuse and overuse features in the texts produced by Brazilian undergraduate students.
- O objetivo deste trabalho é apresentar e discutir as iniciativas tomadas em uma universidade pública do estado de São Paulo com o intuito de coletar e organizar um corpus de textos argumentativos que ajudará a compor o Br-ICLE – o subcorpus do ICLE, composto por textos em língua inglesa produzidos por alunos brasileiros dos cursos de Licenciatura em Letras e Bacharelado em Letras com Habilitação em Tradução. A discussão tomará como base o desenvolvimento do projeto durante três anos de ocorrência, no qual puderam-se observar características de subuso e sobreuso nos textos dos alunos brasileiros.
- 2013
- Estudos Linguísticos, v. 42, n. 1, p. 312-322, 2013.
- 312-322
- Linguística de corpus
- corpora de aprendizes
- Características de subuso e sobreuso da língua inglesa
- corpus linguistics
- learner corpus
- underuse and overuse features of English
- http://www.gel.org.br/estudoslinguisticos/v42-1_sumario.php
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/122351
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.