You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/122984
Title: 
Análise discursiva de blogs de professores: a produção da identidade na internet
Author(s): 
Salvatto, Gabrielle Cristina Baumann
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • This paper proposes a discursive analysis of teachers‘s blogs , particularly those accessible from the MEC site : http://portaldoprofessor.mec.gov.br/links.html . The aim is to analyze , dialogically, based on Bakhtinian discourse studies the speech of Portuguese language teachers on the internet , and to investigate aspects of the discourse genre blog , this specialized sphere of circulation :whether it is a means of exposing themselves, whether they are professional media extent , reflect about how to produce the identity of the Portuguese language teachers in such discourse . The axes of reflection on identity , in this case , are four: the subject‘sthe discourse about themselvesand their peers , how the subject shows itself tothe analyst - researcher in dialogue with others in history ( teachers , students , interested in issues of language , official documents ), how it can be seen by the analyst - researcher considering using resources ( videos , photos , literary genres, etc. ), how it is seen by those who comment your say
  • Este trabalho propõe uma análise discursiva de blogs de professores, em especial os acessíveis a partir do site do MEC: http://portaldoprofessor.mec.gov.br/links.html. O intuito é analisar, dialogicamente, embasando-se nos estudos bakhtinianos do discurso, o discurso de professores de língua portuguesa na rede, além de investigar aspectos relativos ao gênero do discurso blog, nessa esfera especializada de circulação: se são meios de exposição de si; se são meios de extensão profissional; refletir sobre como se produz a identidade do professor de língua portuguesa nesse gênero do discurso. Os eixos de reflexão sobre a identidade, nesse caso, são quatro: o discurso do sujeito sobre si e seus colegas de profissão; como ele se mostra ao analista-pesquisador no diálogo com os outros na história (professores, alunos, interessados em questões de língua, documentos oficiais); como ele pode ser visto pelo analista-pesquisador considerando-se recursos que utiliza (vídeos, fotos, gêneros literários etc); como ele é visto por aqueles que comentam o seu dizer
Issue Date: 
6-Dec-2013
Citation: 
SALVATTO, Gabrielle Cristina Baumann. Análise discursiva de blogs de professores: a produção da identidade na internet. 2013. 1 CD-ROM. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Letras) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras (Campus de Araraquara), 2013.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Análise do discurso
  • Blogs
  • Professores
  • Teachers
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/122984
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.