You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124564
Title: 
Conflitos socioambientais, educação ambiental e participação social na gestão ambiental
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Universidade de Brasília (UnB)
  • Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos)
  • Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
  • Universidade do Estado da Bahia (UNEB)
  • Universidade Federal de Itajubá (UNIFEI)
ISSN: 
2179-9067
Abstract: 
  • This is synthesis of the debates held during the round-table “Socioenvironmental conflicts, environmental education and social participation on environmental management”, at the V ENANPPAS (2010), which has focused on the discussion of four main themes: Socioenvironmental conflicts and the myths of social participation; Socioenvironmental conflicts and the uncertainty of conditions to environmental education immersed in problems and conflicts; Solution of Socioenvironmental conflitcts – actions mediated by instrumental rationality and emancipatory interest; Positive actions as dialogical-problematizing practice on concrete reality. From an initial provocative text, each member has brought his first contribution, followed by new questions as consequence of these speeches. The hole debate was recorded, transcripted and made a synthesis to present in this manuscript form.
  • Trata-se da síntese da mesa-redonda “Conflitos Socioambientais, Educação Ambiental e Participação Social na Gestão Ambiental” realizada no V ENANPPAS (2010), que teve como foco principal a discussão de quatro temas: Conflitos socioambientais e os mitos da participação social; Conflitos socioambientais e as incertezas das condições para a educação ambiental em meio aos problemas e conflitos; Resolução de Conflitos socioambientais – ações mediadas pela razão instrumental e interesse emancipatório; Ações positivas como práticas dialógicoproblematizadoras. A partir de um texto inicial provocativo, cada debatedor trouxe sua contribuição em forma de texto, seguida de novas questões oriundas dessas intervenções. O conjunto do debate foi gravado, transcrito e sintetizado para apresentação neste artigo.
Issue Date: 
2011
Citation: 
Sustentabilidade em Debate, v. 2, n. 1, p. 121-138, 2011.
Time Duration: 
121-138
Keywords: 
  • Environmental education
  • Socioenvironmental conflicts
  • Social participation
  • Instrumental rationality
  • Emancipatory interest
  • Paulo Freire
  • Educação ambiental
  • Conflitos socioambientais
  • Social
  • Razão instrumental
  • Interesse emancipatório
  • Paulo Freire
Source: 
http://seer.bce.unb.br/index.php/sust/index.php
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/124564
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.