You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124628
Title: 
Economia da educação, inovação tecnológica e o conceito de capital humano
Other Titles: 
Education economy, technological innovation and the concept of human capital
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2236-2622
Abstract: 
  • The paper shows the basic economic theories that support the rationality behind the financial and technological dominance in present social relations, and try to demonstrate the paradoxes and contradictions of the theoretical system, having as background elements from the Frankfurt School. From the field of theoretical economics of education, authors discuss the concept of human capital with its economical dimensions, presenting their affinities and disparities with Keynesians, neoclassical economics and the evolutionary economics of Schumpeter.
  • Identificam-se as teorias econômicas fundadoras dos argumentos que sustentam a racionalidade justificadora do predomínio financeiro-tecnológico nas relações sociais atuais, submetendo-as ao crivo da crítica emanada da Escola de Frankfurt. No campo teórico da economia da educação, discute-se o conceito de capital humano a partir de suas dimensões econômicas, apresentando suas afinidades e contradições com as linhas de pensamento keynesiana, neoclássica e da economia evolucionista schumpeteriana
Issue Date: 
2011
Citation: 
Acta Científica, v. 20, n. 2, p. 20-32, 2011.
Time Duration: 
20-32
Keywords: 
  • Education economy
  • Human capital
  • Economia da educação
  • Capital humano
Source: 
http://revistas.unasp.edu.br/actacientifica/article/view/396
URI: 
Access Rights: 
Acesso restrito
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/124628
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.