You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124650
Title: 
Futebol juvenil: entre o imaginário e a materialidade da vida nas categorias de base no Brasil
Other Titles: 
Youth soccer: among fictional and materialness of life in youth academy at Brazil
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1982-5587
Abstract: 
  • The youth academies of Brazilian soccer form – in imaginary of poor children and young ones – a window for a better future. Before precarious objective conditions, the teams receive future athletes, without educational concern that support adult professional life. The contradictions - that set between habitus of professional soccer beginners and material living conditions offered for soccer youth academies - make an important space for procedure of educators.
  • As categorias de base do futebol brasileiro criam – no imaginário de crianças e jovens pobres – uma janela para um futuro melhor. Diante de precárias condições objetivas, os clubes recebem os futuros atletas, sem uma preocupação educativa que favoreça a vida profissional adulta. As contradições – que se estabelecem entre o habitus dos aspirantes ao futebol profissional e as condições materiais de existência oferecidas pelas escolinhas de futebol – criam um espaço importante para a atuação de educadores.
Issue Date: 
2014
Citation: 
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, v. 9, n. 2, p. 219-235, 2014.
Time Duration: 
219-235
Keywords: 
  • Education
  • Soccer
  • Formation of educators
  • Habitus
  • Brazilian young
  • Educação
  • Futebol
  • Formação de educadores
  • Habitus
  • Jovens brasileiros
Source: 
http://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7032
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/124650
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.