Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124696
- Title:
- Escola Parque: notas sobre a proposta de Anísio Teixeira para o ensino básico no Brasil
- School Park: notes on Anísio Teixeira propositions for basic education in Brazil
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1982-5587
- This article deals with the Park School, a proposal prepared by AnísioTeixeira to organize basic education in Brazil. This is a bibliographic study, anchored in texts produced by the author himself and researchers who are dedicated to their legacy. Records show that the proposed Park School was an experiment, bold and innovative, to arrange a policy for primary education in Brazil. Was expertly planned and stood out in the architectural and pedagogical aspects. Park School has shown that it is possible to provide a quality public education; political commitment and solid educational training are therefore fundamental.
- Este artigo versa sobre a Escola Parque, proposta elaborada por Anísio Teixeira para organizar o ensino básico no Brasil. Trata-se de um estudo bibliográfico, ancorado em textos produzidos pelo próprio autor e por pesquisadores que se dedicaram ao seu legado. Os registros mostram que a proposta da Escola Parque era um ensaio, audacioso e inovador, para organizar uma política para o ensino primário no Brasil. Foi eximiamente planejada e destacava-se nos aspectos arquitetônico e pedagógico. A experiência da Escola Parque mostrou que é possível ofertar uma educação pública de qualidade e, para tanto, é fundamental compromisso político e sólida formação docente.
- 2014
- Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, v. 9, n. 2, p. 365-377, 2014.
- 365-377
- Public school
- Educational Center Carneiro Ribeiro
- Educational policy
- Escola pública
- Centro Educacional Carneiro Ribeiro
- Política educacional
- http://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7041/5054
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/124696
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.