You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124705
Title: 
Os textos no ensino de filosofia
Other Titles: 
The texts in the teaching of Philosophy
Author(s): 
Oliveira, Paula Ramos de
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1983-9294
Abstract: 
  • When someone teaches Philosophy, he or she must be conscious that in the texts there is a compound of three kinds of experience: reading, thinking and writing. These three types of experience blend form and content of the text when one thinks, writes and reads. Then these experiences have an face as shape and another face including thinking, writing and reading in a continuous tension because it is related to a practice that is in this same context, that of philosophy.
  • Quando alguém ensina filosofia, ele ou ela deve ter consciência de que essa experiência é uma combinação de três tipos de experiência: pensar, escrever e ler. Esses três tipos misturam forma e conteúdo do texto quando pensamos, escrevemos e dizemos. Portanto, essas experiências têm uma face que constitui como forma e outra face que inclui pensamento, escrita e fala, todas em tensão contínua nesse mesmo contexto, aquele da filosofia.
Issue Date: 
2011
Citation: 
Dialogia, v. 13, p. 35-44, 2011.
Time Duration: 
35-44
Keywords: 
  • Experience
  • Form and shape
  • Philosophy
  • Teaching
  • Texts
  • Ensino
  • Experiência
  • Filosofia
  • Forma e conteúdo
  • Texto
Source: 
http://www4.uninove.br/ojs/index.php/dialogia/article/view/2696
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/124705
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.