You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124824
Title: 
O tempo de O despertar
Other Titles: 
The Time of The awakening
Author(s): 
Rossi, Aparecido Donizete
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0103-815X
Abstract: 
  • Departing from the theoretical principle that the feminine text, as a palimpsest, holds subtextual meanings which, in permanent interaction with the textual surface, disarticulate the oppositional and hierarchical backgrounds of patriarchy, this essay intends to offer a general overview on the narrative instance of time in The Awakening, the most important work by Kate Chopin – one of the highlights of Realism in the United States –, with the intention to show how the time instance brings with it and at the same time disseminates into the other narrative elements some inter-dictions to gainsay patriarchy.
  • Partindo-se do pressuposto teórico de que o texto de autoria feminina, enquanto palimpsesto, apresenta significados subtextuais que, em permanente interação com o plano do texto, desarticulam os pressupostos opositores e hierárquicos do universo patriarcal, o presente estudo pretende fazer uma breve incursão à instância narrativa do tempo em O despertar, obra-prima de Kate Chopin, importante nome do realismo estadunidense, para demonstrar como tal instância comporta em si e dissemina nos demais elementos narrativos inter-ditos de contestação do patriarcado.
Issue Date: 
2013
Citation: 
Itinerarios, v. 37, n. 1, p. 65-82, 2013.
Time Duration: 
65-82
Keywords: 
  • The awakening
  • Kate Chopin
  • Time
  • Subtext
  • Kate Chopin
  • O Despertar
  • Tempo
  • Subtexto
Source: 
http://seer.fclar.unesp.br/itinerarios/article/view/6893
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/124824
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.