You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124981
Title: 
Tamanho é documento? uma análise da sexualidade, relações de gênero e formação docente através de desenhos infantis
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1982-5587
Abstract: 
  • The authors worked in a 4th grade room of elementary school and usedchildren's drawings in which the students have shown their impressions andunderstandings with sexuality and gender relations. The article reflect about themanifestations of sexuality, behaviors gender and sexual attitudes at the school andrelates to the necessity of sex education in a critical and reflexive approach, which,however, can only happen with the improvement of teacher training in sex education.
  • A partir de desenhos de crianças de uma sala de 4ª série do ensino fundamental participantes de um projeto intitulado “Prevenção também se ensina”, no qual foram trabalhadas questões de sexualidade e relações de gênero, os autores refletem sobre as manifestações da sexualidade e dos comportamentos e atitudes de gênero que ocorrem na escola, relacionando-as com a necessidade da educação sexual em uma abordagem crítica e emancipatória, que, no entanto, só poderá ocorrer com o aperfeiçoamento da formação docente.
Issue Date: 
2012
Citation: 
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, v. 7, p. 133-152, 2012.
Time Duration: 
133-152
Keywords: 
  • Educação Sexual
  • Escola Pública
  • Infância
  • Comportamento Sexual
  • Sexualidade
Source: 
http://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/5715
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/124981
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.