You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124996
Title: 
As situações de violência nos espaços das escolas: a voz dos alunos
Other Titles: 
Situations of violence in school spaces: the voice of students
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2358-4238
Abstract: 
  • The article aims to outline the situations of violence and vulnerability faced by young people in schools. To understand the scenario transposition of everyday violence for school spaces has become critical analysis of the phenomenon by a new perception in the voice of the students. Thus, from the application of semi-structured questionnaires for young people between 15 and 17 years was possible closer to the diagnosis. The notes, in the end, gave birth to a path of joint efforts between the school and the community providing refl ections on the subject.
  • O seguinte artigo buscou delinear as situações de violência e vulnerabilidade enfrentadas pelos jovens nas escolas. Para a compreensão do cenário de transposição da violência cotidiana para os espaços das escolas tornou-se fundamental a análise do fenômeno por uma nova percepção, sob a voz dos alunos. Assim, a partir da aplicação de questionários semiestruturados para jovens entre 15 e 17 anos foi possível uma maior aproximação com o diagnóstico. Os apontamentos, no limite, deram luz a um caminho de articulação de esforços entre a escola e a comunidade possibilitando refl exões acerca do tema.
Issue Date: 
2013
Citation: 
Sem Aspas, v. 2, p. 65-78, 2013.
Time Duration: 
65-78
Keywords: 
  • Violence
  • School
  • Teenagers
  • Violência
  • Escola
  • Adolescentes
Source: 
http://seer.fclar.unesp.br/semaspas/issue/view/495
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/124996
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.