Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125067
- Title:
- Contribuições da pedagogia histórico-crítica para a formação de professores
- Contributions of historical-critical pedagogy to teacher training
- Contribuciones de la pedagogía histórica crítica para la formación de profesores
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 2175-5604
- Teacher training is a frequent academic theme and object of various approaches. This article aims at presenting a few contributions of historical-critical pedagogy to this debate. It takes into account the concept of human-being, development and role of the school, opposing current parameters which empty and devalue teachers and, consequently, school education.
- La formación de profesores es un tema recurrente en la educación y sus enfoques son muy diferentes. En este artículo, intentamos presentar algunas contribuciones de la pedagogía histórica-crítica para ese debate, considerando la concepción del ser humano, el desarrollo y el papel de la escuela, en contraposición a los parámetros actuales que producen la pérdida y la desvalorización del profesor y, por consecuencia, de la educación escolar.
- A formação de professores é tema recorrente na academia e suas abordagens são as mais diversas. Nesse artigo procuramos apresentar algumas contribuições da pedagogia histórico-crítica para esse debate, levando em conta a concepção de ser humano, desenvolvimento e o papel da escola, em contraposição aos parâmetros atuais que produzem o esvaziamento e a desvalorização do professor e, consequentemente, da educação escolar.
- 2013
- Germinal: Marxismo e Educação em Debate, v. 5, n. 2, p. 97-105, 2013.
- 97-105
- Historical-critical pedagogy
- Teacher training
- School education
- Pedagogía histórica-crítica
- Formación de profesores
- Educación escolar
- Pedagogia histórico-crítica
- Formação de professores
- Educação escolar
- http://www.portalseer.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9702
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/125067
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.