You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125138
Title: 
A formação do professor de espanhol no Centro de Línguas da FCL UNESP/Assis: histórias compartilhadas
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2318-163X
Abstract: 
  • This paper presents some reflections regarding Spanish/FL teachers professional development process, considering their experiences in the context of the project “Center for Languages and Teachers Development”, UNESP – Assis. The study aimed to develop a space for reflection and to identify the main concerns that the teachers-students have in their initial education trajectory. To do so, we use the qualitative approach principles and the narrative research method.
  • Este artigo traz reflexões acerca do processo de desenvolvimento profissional de professores de espanhol/LE, a partir das experiências do projeto “Centro de Línguas e Desenvolvimento de Professores”, UNESP – Assis. O estudo objetivou articular um espaço de reflexão e identificar as principais inquietações que os alunos-professores apresentam em sua trajetória na formação inicial. Para tanto, utilizamos os pressupostos da pesquisa qualitativa, em sua modalidade de pesquisa narrativa.
Issue Date: 
2014
Citation: 
Anuário Brasileño de Estudios Hispânicos, v. 1, n. 24, p. 69-80, 2014.
Time Duration: 
69-80
Keywords: 
  • Spanish teaching
  • Spanish/FL teachers education
  • Qualitative research
  • Projects
  • Partnerships
  • Ensino do espanhol
  • Formação de professores de espanhol/LE
  • Pesquisa qualitativa
  • Projetos
  • Parcerias
Source: 
http://www.mecd.gob.es/brasil/dms/consejerias-exteriores/brasil/2014/publicaciones/abehxxiv.pdf
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/125138
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.